תזונה ותוספים לא, אתם לא צריכים לצום לסירוגין כדי להוריד במשקל....

הנושא בפורום 'מחקרים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י Mike, ‏11/3/19.

טוען...
  1. 67,812 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    87,255
    לייקים:
    9,838
    מין:
    זכר
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    טרנדים רבים באים והולכים והפעם מדל פחמימה עברנו לצום לסירוגין. לפני כמה ימים מופץ ברשתות החברתיות קטע מחדשות השבת בערוץ "כאן" שמראה שאם צמים הגוף משתמש יותר בשומן לאנרגיה ולכן נרד יותר במשקל. אז בואו נבהיר כמה דברים פיזיולוגים:

    
1. הגוף ישתמש בשומן לאנרגיה באופן מובהק בזמן מנוחה, גם אם לא תעשו צום לסירוגין (לערך 70% מהאנרגיה תגיע משומן והשאר לרוב מפחמימה ומעט מאוד חלבון).
⠀⠀⠀⠀
    ⠀⠀⠀
    2. אנחנו לעולם לא נשתמש **רק** במאגר אנרגיה אחד אלא בכל מאגרי האנרגיה (שומן/פחמימה/חלבון) ביחסים משתנים בהינתן הדרישה (לדוגמה, בזמן פעילות גופנית עצימה הגוף ישתמש יותר בפחמימה משומן, אך עדיין ישתמש בשומן לאנרגיה ואף בחלבון).
    ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
    3. זה לא משנה מה המאגר האנרגטי שממנו אנו מאבדים אנרגיה כעת (פחמימה או שומן), אלא מה המאזן הסופי מבחינה אנרגטית. כן, אותו "מאזן קלורי" משעמם שאתם שומעים שוב ושוב ושוב עדיין תקף. לכן מה שהסביר אותו מאמן כושר שגוי מהיסוד. זה שתשרפו יותר שומן בשעות הצום לא ישנה דבר מבחינת האוכל שתכניסו לאחר הצום. הגוף לא ישנה את הפיזיולוגיה הבסיסית שלו רק כי צמתם ועכשיו הגוף יתחיל להתייחס לאכול באופן שונה רק בגלל שהשתמשנו בשומן לאנרגיה (וזה ד"א כנראה מדוע אירובי בצום נכשל גם כן).

    המאמן בסרטון מנסה להסביר ש-1 גרם שומן שווה ל-9 קלוריות ו-1 גרם פחמימה ל-4 קלוריות ולכן אם שרפנו יותר שומן בזמן צום וכעת נאכל חטיף או מוצר פחממתי אחר, הגוף יהיה ב"יתרון" מאחר והשומן מכיל הרבה יותר קלוריות פר גרם ולכן שרפנו יותר קלוריות ממה שכביכול נכניס. רק ששכח המאמן הנכבד שזה עדיין משחק של קלוריות ללא תלות מאיפה האנרגיה הגיעה. אם שרפנו 1,500 קלוריות משומן בזמן הצום אבל הכנסנו 1,500 קלוריות מפחמימה אז המאזן ישאר 0 ולא נאבד שומן ביום הזה (זה יותר מסובך מזה, אבל לשם הדוגמה).

    לסיכום, זה לא משנה מאיפה הגוף יקח את האנרגיה – זה משנה מה יהיה המאזן הסופי מבחינה קלורית ביום נתון. אם נכניס פחות קלוריות ממה שהגוף דורש אז נוריד במשקל. כן, זה עד כדי כך פשוט – תפסיקו לסבך את זה. מחקרי צום לסירוגין לא הראו עד כה יתרון מבחינת ירידה במשקל גם כשביצעו פרוטוקולים אגרסיביים כמו 5:2 (צמים יומיים בשבוע). במילים אחרות, המאזן הקלורי שלנו הוא כנראה יותר קרוב לשבועי מאשר יומי וזה לא משנה אם תצומו 16, 20 או 24 שעות – השאלה כמה קלוריות נכניס בשבוע (ואל תקחו את זה לאקסטרים).

    שיהיה בתאבון

    מאמר מורחב בפורטל קילוגרם:
    הכל מסביב ל IF, CR, ADF (צום ממושך, תדירות ארוחות ומאפיינים) | קילוגרם כושר


    Untitled.png




    למי שפספס:
    כאן חדשות
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/3/19
    McGregor, eliza, Boyyy ו-2 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  2. 37 נק' מוניטין
    0
    iliya

    iliya משתמש פעיל

    iliya
    הצטרף:
    ‏13/1/19
    הודעות:
    309
    לייקים:
    31
    מין:
    זכר
    תודה רבה רבה לך, באמת תוהה למה יש כתבות כאלו
     
  3. 2,195 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,238
    לייקים:
    1,325
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    באמת מושג מוזר ולא מובן, אין הגיון בצום לסירוגין.
    זה טרנד מוזר.
    הייתי שמח לשמוע מישהו מגיב כאן ומנסה להגן על השיטה הזאת.
     
  4. 1,288 נק' מוניטין
    0
    MonkeyD

    MonkeyD משתמש קבוע

    MonkeyD
    הצטרף:
    ‏30/9/18
    הודעות:
    1,403
    לייקים:
    843
    מין:
    זכר
    אני אנסה להגן מזווית קצת אחרת. זו בסך הכל שיטה חביבה מבחינתי (שעשיתי חיטוב לפני כמה חודשים) לשמור על רמת שובע שפויה.
    אתה צריך לאכול כמות קלוריות מסוימת (די מעטה) בחיטוב. אם אתה תחלק את זה לאורך כל היום אתה תמיד תמצא את עצמך קצת רעב
    קצת רעב והרבה מאוד רעב, כן זה חיטוב הכל טוב ויפה אבל יש שיטה מעניינת של לצום את ה4-6 שעות הראשונות. לרוב האנשים יש פחות
    רעב בבוקר, כן זה קצת קשה אבל אחרי זה אתה יכול לאכול ארוחות הרבה יותר גדולות ומשביעות ואתה באיזשהו חלק מהיום מסופק וגם לא הולך
    לישון רעב. אני אישית גם בחיטוב הבא (שיהיה רחוק אמן!) אעשה את זה, במקום להסתובב עם התחושה הזו בגרון של הרעב אתה סובל קצת
    בשעות הראשונות ואז אתה רגוע למשך שאר היום, אם כי יש נקודה שגם זה לא יעבוד. אני אפילו לא מתייחס לפן ה''מדעי'' שבזה.
     
    Gracie ו-elchonon אוהבים את זה.
  5. 1,113 נק' מוניטין
    0
    Mr. power

    Mr. power משתמש קבוע

    Mr. power
    הצטרף:
    ‏18/11/17
    הודעות:
    1,783
    לייקים:
    730
    מין:
    זכר
    אני הייתי עושה את זה נטו בישביל להעיף נוזלים כי הגוף שלי סופח מים כמו ספוג.
     
    elchonon אוהב/ת את זה.
  6. 1,334 נק' מוניטין
    0
    Gracie

    Gracie משתמש פעיל

    Gracie
    הצטרף:
    ‏25/7/15
    הודעות:
    754
    לייקים:
    751
    מין:
    זכר
    בתור חובב השיטה מסכים עם מה שאמרת.
    בנוסף יש עוד היבטים.
    שאתה מצמצם את מספר השעות בהן אתה אוכל , יש לך יותר שליטה ותוכל להיות יוצר עירני לסטיות מהתפריט.
    בסופו של דבר לאנשים בחיטוב לא קל להחזיק את עצמם 24 שעות ותמיד נופלים על איזו טעימה קטנה פה ושם.
    צמצמת את מספר השעות בהן אתה אוכל ולכן יותר פשוט להישאר חזק לזמן מוגבל.
    כל מה שאמרתי גם תקף למאזן נייטרלי ולא רק לחיטוב.
    אצלי השיטה הפכה כבר מזמן לדרך חיים.
     
    ספיר, MonkeyD ו-elchonon אוהבים את זה.
  7. 22 נק' מוניטין
    0
    eyalko1

    eyalko1 משתמש מתחיל

    eyalko1
    הצטרף:
    ‏15/3/19
    הודעות:
    109
    לייקים:
    22
    מין:
    זכר
    תודה על הפרסום!
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...