שאלה קטנה לגבי גרעון קלורי וחיטוב

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י SeriousMass, ‏10/3/19.

טוען...
  1. 11 נק' מוניטין
    0
    SeriousMass

    SeriousMass משתמש מתחיל

    SeriousMass
    הצטרף:
    ‏22/5/18
    הודעות:
    250
    לייקים:
    11
    מין:
    זכר
    ראיתי סרטון של גף ניפארד לגבי גרעון קלורי ואיך לשמר הכי טוב מסת שריר בזמן חיטוב, הוא דיבר משהו שמן הסתם חשוב גם לאכול פחמימות כי אחרת הגוף בעצם ישתמש בחלבונים בשביל אנרגיה, וככה כביכול יהיה לנו פחות חלבון שיהיה זמין לבניית השריר (או לשמר את השריר), יש לזה ביסוס? ככה זה באמת עובד? ואם כן, למה אנשים עושים דיאטת חלבונים מה שנקרא? או דיאטה דלה בפחמימה?

    ועוד שאלה קטנה, הגיוני אם ב"ארוחה" אני דוחף סקופ חלבון (25גר חלבון), יוגורט פרו (20גר חלבון) ועוד נגיד קוטג/ביצים בסך 20-25גר חלבון, סך הכל נגיד 50-60 גרם חלבון, זה יהיה תקין והחלבון ייספג בצורה אפקטיבית? כי רובו בעצם בא מאוכל ורק הסקופ זה מה שנותן תוספת של 25 חלבון רק. השאלה אם זה תקין או לא או שלא יהיה אפקטיבי..
     
  2. 5,725 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,946
    לייקים:
    2,892
    מין:
    זכר
    זה לא שאין ביסוס למה שהוא אומר, הוא פשוט מוציא לחלוטין מקונטקסט כל מה שקשור להורדה במשקל והופך את התפל לעיקר.
    זה לא שחייבים לאכול פחמימות, אבל גם לא חובה לוותר עליהן לחלוטין. אפשר לאכול פחמימות או לא, בחירה שלך כמה.
    אם אתה צורך כמות מסויימת של קלוריות, זה לא משמעותי כמה יגיע רק מחלבון וכמה מפחמימה (רק באספקט של קלוריות). אז אם תאכל פחות פחמימות אתה תצטרך לאכול יותר חלבון ושומן, והגוף ישתמש יותר בהם במקור אנרגיה, אבל האקסטרה שתצטרך לאכול ישלים את הקלוריות

    למה שלא יספג? אין הגבלה לחלבון שמגיע מאוכל, והגוף לא עושה את ההבחנה הזאת בקיבה בין איזה חלבון מגיע מאיזה מקור.
    ההגבלה החלקית קיימת רק בחלבון שעובר ונספג מהר במערכת העיכול, אבל אם הכל מעורבב אז אין בעיה
     
    frozen אוהב/ת את זה.
  3. 11 נק' מוניטין
    0
    SeriousMass

    SeriousMass משתמש מתחיל

    SeriousMass
    הצטרף:
    ‏22/5/18
    הודעות:
    250
    לייקים:
    11
    מין:
    זכר
    כאילו לפי מה שהוא מתכוון או שככה אני הבנתי, שפשוט הגוף יכול לנצל את החלבון לאנרגיה, ואז זה יפחית מהמאגר של החלבון הפנוי לבניית שריר, אבל מצד שני כמו שאתה אומר שאם אתה אוכל מספיק קלוריות זה בסדר (לתקופת המסה אני מתכוון), אבל בחיטוב שאתה גם ככה נמצא בגירעון קלורי, וכל גרם חלבון חשוב וכל קלורייה ספורה, אז כדאי מאוד לאכול פחמימה בשביל באמת להשאיר כל גרם חלבון לטובת השריר
     
  4. 5,725 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,946
    לייקים:
    2,892
    מין:
    זכר
    אלה דקויות שאין להן משמעות במכלול של כל התהליכים בגוף. הגוף לא סופר קלוריות, פחמימה, חלבון ושומן, אלא משתמש במה שיותר נוח וקל לו.
    בסופו של דבר הגוף צריך מולקולות אנרגטיות כדי לתפקד, ואותן הוא משיג בעיקר מגלוקוז, שומן במידת הצורך, ומעט בחלבון.
    הגוף מפרק חלבון מהשריר בגירעון כדי לחסוך באנרגיה בעיקר, כי שריר הוא רקמה שדורשת אנרגיה ולא משמעותית במיוחד לתפקוד היום-יומי.
    החלבון שאתה צורך לא מנוצל יותר מדי לאנרגיה, ויותר כדי לאפשר לגוף לבנות חלבונים חדשים, וכדי לתת איתות לגוף שהוא יכול לשמר את השריר.
    זה נחמד והכל להסתכל על תהליכים ספציפיים בגוף של כל מאקרו, אבל בפועל כל כך הרבה דברים מתרחשים בגוף בו זמנית שזה לא משנה
     
  5. 11 נק' מוניטין
    0
    SeriousMass

    SeriousMass משתמש מתחיל

    SeriousMass
    הצטרף:
    ‏22/5/18
    הודעות:
    250
    לייקים:
    11
    מין:
    זכר
    כן פשוט מהנקודת מבט שלי שהיא נקודת מבט "פשוטה" של "העם" נקרא לזה ככה, סתם סיקרן אותי פתאום כל הדבר הזה.. בגדול פשוט להשתדל לאכול חלבון פי 2 מממשקל הגוף פחמימה ושומן ויהיה בסדר תאומר? :)
     
  6. 5,725 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,946
    לייקים:
    2,892
    מין:
    זכר
    בידיוק
     
    SeriousMass אוהב/ת את זה.
  7. 540 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש פעיל

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    951
    לייקים:
    430
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    הגוף יהפוך חלבון לאנרגיה גם אם תאכל פחמימות כנראה, אבל הרבה פחות אם יש לך יותר פחמימה. אז תכנית אין הבדל אם תקבל קלוריות מפחמימה או חלבון. אבל לדעתי הרווח בפחמימה זה, שזה זמין יותר מהר (אם יש לו אינדקס גליקמי גבוה), והוא מגיע עם וויטמינים ומינרלים חשובים (אם הוא מורכב).
    וגם שהרבה חלבון יעמיסו על הכבד והכליות, אמנם לא בצורה משמעותית לאדם ממוצע. אבל אם אתה לא ממוצע, ויש לך נטיה לחומצת שתן גבוה או לך תדע איזה בעיות, לא מומלץ להתפרע על חלבון יתר על המידה.
    דיאטה דלה בפחמימות עובדת, זה לא בהכרח בריא או מרגיש טוב, וזה כנראה לא יחזיק מעמד ברגע שתרצה לאכול פחמימות.

    ממליץ לפזר את החלבון ביום שיהיה ספיגה טובה יותר, ושתצליח להכניס יותר אוכל. אם כי, זה לא ממש משמעותי, אז אם יותר קל לך ארוחות גדולות, לך על זה.
     
    SeriousMass אוהב/ת את זה.

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...