RPE שאלה על הנושא

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י שחר וולטינסקי, ‏10/2/19.

טוען...
  1. 117 נק' מוניטין
    0
    שחר וולטינסקי

    שחר וולטינסקי משתמש פעיל

    שחר וולטינסקי
    הצטרף:
    ‏3/10/13
    הודעות:
    313
    לייקים:
    45
    מין:
    זכר
    אני מבין שזה מונח שאמור לתאר את רמת המאמץ ואני מתאר לעצמי שיש למונח הזה שימוש בקרב מתאמנים שהם כבר יותר עתירי ניסיון ומכירים את גבולות היכולת שלהם וכו'.

    אני מתאר לעצמי ש-RPE10 זה משהו עם כשל.
    השאלה היא כמה סטים באימון מומלץ לבצע ב-RPE9/8/7 וכו' אם בכלל יש המלצה לכזה דבר?
     
  2. 16,178 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל פורום אימונים מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    5,702
    לייקים:
    4,376
    מין:
    זכר
    RPE10 זה חזרה לפני כשל.

    אין המלצה גורפת, הכל תלוי.
     
    Deidara אוהב/ת את זה.
  3. 1,328 נק' מוניטין
    0
    Grizzly Bear

    Grizzly Bear משתמש קבוע

    Grizzly Bear
    הצטרף:
    ‏29/7/16
    הודעות:
    1,544
    לייקים:
    461
    מין:
    זכר
    מעניין באמת לדעת איך בונים תכנית ועובדים לפי הRPE? זה יעיל בכלל? לא נראה לי שרוב הליפטרים עובדים עם זה בכלל. אני גם אף פעם לא הבנתי למה לעשות שבועות על גבי שבועות של עבודה שאתה אפילו לא קרוב לכשל ועובד על RPE 7 ומטה. איך זה אמור לשפר אותך בעבודה כבדה באמת?
     
  4. 16,178 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל פורום אימונים מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    5,702
    לייקים:
    4,376
    מין:
    זכר
    RPE זה לא סוג תכנית. זה מדד, זה הכל.
    מאוד הגיוני לעבוד עפ״י RPE, השאלה כמה אמיתי אתה יכול להיות ולפגוע בRPE שאתה אמור.

    המון ליפטרים עובדים עם המדד הזה, זה בשימוש מאוד שכיח בכל הנוגע לתקשורת עם מאמן למשל שאתה אומר לו איך הסט הרגיש וכו׳. או בכיוון ההפוך המאמן אומר לך לעבוד עם משקל X עד שאתה מגיע לRPE Y.

    אפילו ב5/3/1 יש שימוש בRPE, כי אתה אמור להגיע לRPE9 בסטים של ה+. אתה פשוט לא קורה לזה RPE אלא TECHNICAL MAX.

    אתה מבלבל בין RPE ככלי אימונים לבין תוכניות של RTS (מייק טושרייר, מי שהגה את הרעיון של RPE והתחיל לבסס את התוכניות שלו על המדד הזה).
    ספציפית יש ה-מ-ו-ן ליפטרים ברמה עולמית שמשתמשים בתוכניות שלו, לקוחות שלו וכו׳. אני אישית מאוד לא אוהב את השיטה הזאת, אבל אי אפשר להתווכח עם התוצאות שלה מי שמתאמן של מייק.
     
    Deidara, Boyyy ו-Grizzly Bear אוהבים את זה.
  5. 117 נק' מוניטין
    0
    שחר וולטינסקי

    שחר וולטינסקי משתמש פעיל

    שחר וולטינסקי
    הצטרף:
    ‏3/10/13
    הודעות:
    313
    לייקים:
    45
    מין:
    זכר
    אני שם לב בדיעבד שה-RPE משתנה מאימון לאימון, למשל אימון חזה כבד שבו ביצעתי 8 חזרות עם 100 ק"ג ואני בערך על RPE9 ואז 3 ימים לאחר מכן באימון חזה הקל יותר אני שם על המשקולת 80 ק"ג ל-8-10 חזרות ואני מרגיש שאני על אותו RPE9 או אפילו RPE10 בגלל שאני עדיין תפוס מהאימון של 3 ימים קודם
     
  6. 16,178 נק' מוניטין
    0
    MasterSplitter

    MasterSplitter מנהל פורום אימונים מנהל

    MasterSplitter
    מנהל
    הצטרף:
    ‏7/3/13
    הודעות:
    5,702
    לייקים:
    4,376
    מין:
    זכר
    ברור, זה כל הקונספט, בגלל זה בדיוק העקרון המנחה של התוכניות האלה הוא לא RPE אלא אוטו-רגולציה.
     
    שחר וולטינסקי אוהב/ת את זה.
  7. 5,908 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    8,177
    לייקים:
    3,045
    מין:
    זכר
    RPE הוא מדד נוסף לתוכנית, כמו נפח ועצימות, כלי להשתמש בו כדי להגיע למטרות של האימון והתוכנית בכללי.
    כמו ש- @MasterSplitter אמר, זה כלי לתקשורת בין המאמן למתאמן, גם אם אתה מאמן את עצמך, ככה אתה יודע איפה אתה עומד ביחס לתוכנית, ובנוסף זה כלי לאוטורגולציה, שוב כדי לדאוג שהמטרות של התוכנית נמצאות לפני האגו, או ההפך, להתקדם מהר יותר מהצפי במידה ואפשרי.
    הרעיון בלעבוד עם RPE שהוא לא 9-10 (כלומר חזרה אחת מכשל, או מקסימום משקל אפשרי למספר חזרות מסויים) הוא שלא רק שזו עצימות יחסית שגומרת אותך באותו אימון לרוב ומאפשרת לך לעשות פחות נפח, וגומרת אותך פיזית לאורך הבלוק, ועוצרת את ההתקדמות מהר יותר ממה שהיית רוצה, אלא בנוסף זה גם גומר אותך נפשית, ולא מאפשר לך להתמיד באימונים ולתת מעצמך כמה שצריך באמת.
    היום כמות עצומה של פאוורליפטרים משתמשים בכלי הזה, ולאט לאט גם באדיבילדרים לומדים להשתמש בו בצורה יעילה, רק לפני כמה שבועות לימדתי באדיבילדר במכון שלי להשתמש בו, והוא כבר אמר לי שהוא שהאימונים שלו השתפרו מאז.
    @Grizzly Bear לגבי העניין של להשתמש ב-RPE 7 ומטה, זה לא משהו שמומלץ ממש למתחילים או בהתחלה של מתקדמים, אלא יותר מיועד לאנשים שגם ה-RPE6-7 שלהם מדובר על משקלים לא קלים בכלל, ולכן הם גם ככה יבנו סטרס על הגוף, גם אם העצימות היחסית לא גבוהה במיוחד, וגם זה מיועד יותר לאוף סיזן, כשהמטרה היא פשוט לצבור כמה שיותר נפח וקיבולת עבודה, ולא לעבוד קרוב לגבול היכולת הפיזית והמנטלית. אבל עבודה ב-RPE 7-8 לדעתי צריך להיות הבסיס כמעט לכל אחד
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...