כמה שאלות שלא הצלחתי למצוא להן תשובה

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י The King, ‏6/2/19.

טוען...
  1. 364 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    490
    לייקים:
    119
    השאלות הן תיאורתיות בלבד וברור לי שחלקן לא פרקטיות. אשמח לקבל תשובות או דעות מכל אחד. תודה מראש.

    1. מה יקרה במידה ואתאמן אך לא אוכל חלבונים, אלא אוכל רק פחמימות או שומנים או גם וגם, ואהיה במאזן קלורי שלילי? האם הגוף יבנה שריר? האם רק אשמין ולא אפתח שריר בכלל?

    2. מה יקרה במידה ואהיה במאזן קלורי שלילי, אך אוכל מספיק שומנים ומספיק חלבון (לצורך העניין 3 גרם לכל ק"ג גוף), ואני לצורך העניין 15-20 אחוז שומן? האם אפתח מסת שריר וארד במסת השומן בו זמנית?

    3. כמו 2, אבל בניטרלי. האם יעיל?

     
  2. תשובה נבחרת:
    נבחרה הודעה #9 ע"י kotzer, ‏10/2/19 ב- 13:17
  3. 364 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    490
    לייקים:
    119
    הקפצה
    *מאזן קלורי חיובי, לא שלילי.
     
  4. 4 נק' מוניטין
    0
    Zendel

    Zendel משתמש מתחיל

    Zendel
    הצטרף:
    ‏28/12/18
    הודעות:
    23
    לייקים:
    4
    מין:
    זכר
    לא אענה על 1 כי אני לא סגור על כך ב100%, אבל לגבי 2, הסרטון הזה עונה באופן מלא:
    \


    גם הסרטון הזה טוב ומדבר על הנושא:
     
    The King אוהב/ת את זה.
  5. 364 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    490
    לייקים:
    119
    האמת שקראתי קצת על הנושא הזה מחיפוש בגוגל. מצאתי כל מניי תוצאות שונות שסותרות אחת את השניה. השאלה למי להאמין, וכמה המידע בסרטונים נכון. אבל תודה בכל מקרה, ההסברים שלו די הגיוניים לדעתי.
     
  6. 4 נק' מוניטין
    0
    Zendel

    Zendel משתמש מתחיל

    Zendel
    הצטרף:
    ‏28/12/18
    הודעות:
    23
    לייקים:
    4
    מין:
    זכר
    אני חושב שההסברים בסרטונים שלו הגיוניים לחלוטין וזה גם מה שקרה לי. כשהתחלתי להתאמן הייתי שמנמן בלי הרבה מסת שריר, ו4 חודשים ראשונים התאמנתי על בין 200 ל400 פחות מהניטרלי. בזמן הזה גם בניתי שריר בקצב יפה וגם איבדתי שומן. ככה שהנסיון האישי שלי מסתדר בקנה אחד עם מה שהוא אומר.
     
  7. 364 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    490
    לייקים:
    119
    לגבי מתחילים אני בטוח שזה נכון כמו שהוא אומר. השאלה שלי יותר מכוונת למתאמנים מתקדמים יחסית, לא כתבתי את זה. כרגע המסקנה שלי היא שזה תלוי כמה הגרעון גדול ביחס למשקל הגוף והיחס בין שריר לשומן בגוף.
     
  8. 49 נק' מוניטין
    0
    Abyss.

    Abyss. משתמש מתחיל

    Abyss.
    הצטרף:
    ‏8/10/18
    הודעות:
    89
    לייקים:
    34
    מין:
    זכר
    1.חלבון הוא האבן בנייה של השריר, ולא לאכול בכלל חלבון זה מסוכן לבריאות גם לבן אדם שלא מתאמן, כי בכל זאת לחלבון יש עוד תפקידים חוץ מבניית מסת שריר, אבל אם נגיד אתה לא מגיע לכמות גבוהה מסוימת או למכסה שהצבת אז אתה כביכול לא מנצל את כל המסת שריר שיכולת לצבור.

    2.זה משתנה ממקרה למקרה אבל זה הוכח כלא יעיל לאורך זמן לנסות להוריד את אחוזי השומן ולעלות במסת שריר, ולכן מקציבים אותם לתקופות נפרדות.

    3. כנ"ל
    לגבי 2-3 תקח בערבון מוגבל כי אני לא יודע בידיוק מה יקרה, @kotzer אולי יוכל לענות יותר טוב.
     
    The King אוהב/ת את זה.
  9. 370 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש פעיל

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    696
    לייקים:
    268
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    הגוף מסוגל להפוך חלבון ושומן לפחמימות, אבל הוא לא מסוגל לייצר חלבון משומן ופחמימות. השריר עצמו עשוי מחלבון.
    רוב התאים בגוף שלנו עשויים מחלבון, וחלק משומן, פחמימות הם בסה"כ הדלק של הגוף. אם אין את החומר (חלבון) של השריר, אי אפשר לבנות שריר חדש לא משנה כמה תתאמן, ואני בספק אם תוכל לשמור על שריר קיים בלי חלבון.
    חבר שלי הפסיק כמעט לגמרי עם חלבון בגלל בעיה בכליות והמשיך להתאמן, ונקרע לו השריר של החזה.
    בקיצור, לא מומלץ.
    קשה לי לדעת, אבל אני חושב (וזה דעתי בלבד), שהגוף יהפוך את החלבון והשומן לפחמימות (כי זה יותר חשוב לגוף, זה הדלק), ואני חושב שתישאר עם כמות חלבון נמוך יחסית בשביל השריר.
    אני לא רואה הרבה הבדל.
    אבל שאלה מעניינת.
     
    The King אוהב/ת את זה.
  10. 5,470 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,739
    לייקים:
    2,709
    מין:
    זכר
    תשובה נבחרת
    בלי לאכול חלבונים בכלל זה בלתי אפשרי, וכמו שאמרו לפני לא בריא בכלל ולא מומלץ לאף אחד.
    אבל כמו שנאמר קודם, אם תגיע למעט מדי חלבונים אז פשוט אתה תהיה רחוק מהפוטנציאל שלך לבניית שריר, יהיה מחסור בגירוי לבניית שריר, אז כן, אתה תשמין יותר ממה שהיית משמין עם יותר חלבון

    תלוי בכמה גירעון. בגירעון קל אתה כן תצליח לבנות שריר גם כלא מתחיל, אבל התהליך יהיה איטי מאוד ולא יעיל במידה גדולה, אבל הוא כן יהיה קיים, כל העבודה לא הולכת לאיבוד. לעומת זאת בגירעון גדול כל החלבון והאימונים ייתנו לך בידיוק מספיק גירוי לשימור שריר בלחץ, לא יותר, אבל כנראה גם לא פחות.

    אותו דבר כמו גירעון קל, רק יותר יעיל.

    צריך לזכור שתהליכים פיזיולוגיים של הגוף פעילים תמיד, ונמצאים על ספקטרום, וזו הכל שאלה של איזון בין התהליכים. גירעון קלורי מעודד פירוק של הכל. חלבון, פלוס קלורי, ואימוני התנגדות מעודדים בניה. זו הכל שאלה של איך אתה מאזן את הגירויים האלה
     
    elchonon, yujinius, Boyyy ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  11. 364 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    490
    לייקים:
    119
    תודה רבה חברים. כמו שכתבתי בהתחלה, ברור לי שמצב 1 לא אידיאלי,סתם סיקרן אותי תיאורתית מה יקרה.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...