השפעת הרגלי תזונה לאורך זמן

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י Liran22, ‏6/2/19.

טוען...
  1. 42 נק' מוניטין
    0
    Liran22

    Liran22 משתמש מתחיל

    Liran22
    הצטרף:
    ‏23/9/17
    הודעות:
    171
    לייקים:
    30
    מין:
    זכר
    שלום לכולם,

    שאלה שמעניינת אותי כבר זמן מה: הרבה פעמים בפורום יוצא לי לקרוא כאן שטוענים שבסופו של דבר קלוריה זה קלוריה, ובהנחה שאתה מגיע בסוף היום לכמות הנחוצה של חלבון, שומן, סיבים, ויטמינים וכו', אין סיבה שלא תוכל להשלים את הקלוריות ממה שתרצה בהנחה שזה נכנס בסך הקלוריות היומי. השאלה שלי היא מה ההשפעה על הבריאות של תזונה כזאת בטווח הארוך? כלומר, לדוגמה אדם בריא שמתאמן ואוכל מזון שנחשב "בריא", "נקי", "טבעי", ושאר השמות האפשריים מחליט שמעכשיו לפחות 3 פעמים בשבוע הוא מרשה לעצמו לאכול אוכל שאינו בעל ערך תזונתי (כמו עוגה, חטיף כלשהו, בורקס, שאר מזונות עתירי סוכר וג'אנק...) בהנחה שהוא הגיע לערכים הנחוצים ונשאר לו קלוריות "ספייר" להשלים. כיצד תזונה שכזאת יכולה להשפיע על הבריאות שלו בטווח הארוך?

    תודה מראש לעונים.
     
  2. 437 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    678
    לייקים:
    184
    אם לאכול "בריא" או לא, אין לזה קשר לירידה במשקל, עליה במסת שריר, חיטוב וכו'.
    כדי לשרת את המטרה שלך, אתה רוצה לאכול כמות קלוריות מסויימת, תוך עמידה בערכים תזונתיים מסויימים. מבחינת ההתקדמות שלך זה לא משנה אם החלבון שלך יהיה (לצורך הדוגמא) מבשר עתיר שומן (ולא "בריא") או מחזה עוף (כביכול "בריא" יותר), ואם הפחמימות שלך יהיו מתפוחי אדמה או מקינואה או כוסמין. זה אולי כן משנה מבחינת חלבון מלא או לא, פחמימה מורכבת או פשוטה וכו'. אבל בסך הכל, מה שחשוב לך כדי להתקדם זה נטו הערכים שאתה מכניס. בריאות זה כבר פרמטר אחר. אתה יכול לאכול בריא ולאכול "זבל", וכל עוד הערכים יהיו זהים פחות או יותר, זה לא ישנה כלכך מבחינת ההתקדמות שלך לעבר המטרה (היפרטרופיה, כוח, חיטוב וכו').
     
  3. 42 נק' מוניטין
    0
    Liran22

    Liran22 משתמש מתחיל

    Liran22
    הצטרף:
    ‏23/9/17
    הודעות:
    171
    לייקים:
    30
    מין:
    זכר

    דבר ראשון, אני לא הייתי מגדיר בשר עתיר שומן בקטגוריה של מזון לא בריא. תאמר לי אתה מה לא בריא בסטייק?
    דבר שני, מטרת השאלה שלי לא הייתה כדי לדעת אם זה יפגע לי במטרה שלי (חיטוב, מסה, נייטרלי), אלא ההשפעה בטווח הארוך (שנים, ואפשר לומר עשרות שנים) על הבריאות הכללית של שילוב מזון לא "בריא" כחלק קטן מהתזונה היום יומית בהנחה שהערכים נשמרים, שרוב התזונה שלי היא "נקייה" ושאני שומר על אורח חיים פעיל (חד"כ, אירובי וכו').
     
  4. 437 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    678
    לייקים:
    184
    אני לא חושב שבשר עתיר שומן הוא לא בריא, או לפחות לא נורא כלכך. אבל זו סתם הייתה דוגמא (אולי דוגמא לא משהו). אשנה את הדוגמא למנה של חזה עוף עם קינואה לעומת שני המבורגרים במקדונלדס או כל ג'אנק אחר שתבחר עם ערכים זהים.

    בכל אופן, עכשיו כשהבנתי את השאלה שלך, אני לא ממש יודע לענות לך. אבל אני משער שזה מאוד תלוי מה זה מבחינתך "חלק קטן", כי כל אחד יכול לפרש את זה אחרת, וזה גם תלוי כמה "לא בריא" ומה זה שלא בריא שאתה אוכל. בנוסף, לדעתי זה גם יהיה תלוי בגנטיקה של כל אחד, כי על אחד משהו מסויים יכולה להיות השפעה בצורה מסויימת ועל אחר בצורה אחרת. אז בקיצור, אני חושב שאין כאן תשובה חד משמעית, אבל אולי נקבל תשובה נכונה יותר ממישהו שמבין יותר ממני.
     
  5. 115 נק' מוניטין
    0
    golangm

    golangm משתמש פעיל

    golangm
    הצטרף:
    ‏10/6/15
    הודעות:
    576
    לייקים:
    70
    מין:
    זכר
    השאלה היותר חשובה היא בהנחה שזה כן משפיע ככה או ככה על החיים שלך בצורה כזאת או אחרת עוד X שנים, האם אתה מוכן לוותר על אוכל כלשהו בגלל זה?
    קח בחשבון שכל דבר יכול להועיל/להזיק לך ושמה שחושבים שיודעים כיום לגבי כל דבר יכול להתברר כשגוי לחלוטין.
    בגדול קח את הכל בפרופורציה, אתה רוצה לאכול ג'אנק פעם ב.. תאכל גם בחיטוב.
    אם נכנס בערכים למרות שזה ג'אנק אז גם אחלה, גם אם לא אז פעם ב ארוחת צ'יט זה בסדר.
    במקומך לא הייתי מתחיל לחשוב מה יקרה עוד 10 20 שנים בכל אופן
     
  6. 2,209 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש משקיע

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    2,251
    לייקים:
    1,337
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    אין מספיק מחקר בנושא. לדעת איזה אוכל ישפר לך את החיים ויאריכו את חייך, לא מכניס לאף אחד כסף, אז אין מי שיממן את המחקר. עצוב מאוד.
    אין תפריט בריאה לכולם, לכל אחד בריא מה שחסר לו. הגוף דורש איזון מושלם. עודף סידן יכול להתבטאות בחוסר ברזל וכו להפך. עודף נחושת זה חוסר אבץ וכן להפך. לאחד חסר וויטמינים B, ולאחר הוא פשוט במקרה לא אוהב מזון שמכיל וויטמין C, וזה יהיה חסר לו, וזה יהיה הכי בריא לו.
    אז כדי לחקור את זה צריך להגיע קודם למסקנה מה זה בריא, וזה מאוד משתנה, ולכן קשה לחקור את זה.
    מזון מכל סוג הוא בריא לאנשים מסוימים. סוכר לבן זה מצויין ומציל חיים בהיפוגלקמיה, ומזיק ומסכן חיים לחולי סוכרת. שומן טרנס כנראה מסכן חיים לרוב האנשים בעולם שהרי יש להם סיכון למחלות לב. וכנראה יועיל לאפריקאים הרעבים.
    יש תזונה בריאה לרוב האנשים, רוב האנשים אוכלים יותר מידי שומן, פחמימות ריקות ולא מספיק ירקות. כך שתזונה בריאה לרוב האנשים תהיה תזונה עם פחות שומן, פחמימות מוכבות ויותר ירקות. אבל זה לא גורף.
    יש דברים באוכל שהם לא אוכל, והגוף לא צריך אותם בכלל, אז הם לא בריאים (בספק עם מזיקים, אבל לא תורמים לבריאות זה בטוח) כמו ממתיקים מלאכותיים וכימיקאלים וצבעי מאכל וכו'...
    לדעתי יש במזון עוד הרבה דברים שעוד לא גילינו, אני מאמין שוויטמינים ומינרלים זה קצה המזלג, הפיטו נוטריאנטים והאנזימים לא ברורים בכלל מספיק למדע עדיין, וחכה, עוד נגלה מושגים חדשים ביותר אני מאמין. עוד לא גילינו הכל, ואף פעם זה לא יקרה.
    אורך חיים מאוזן ככל האפשר, בלי חומרים באוכל שהם לא חיוניים, ובלי קיצוניות מיותרת, היא הסיכוי הכי טוב בנסיון לשמור על בריאות. כי אין משהו קונקרטי עדיין, ולא נראה לי שיהיה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏6/2/19
    The King אוהב/ת את זה.
  7. 42 נק' מוניטין
    0
    Liran22

    Liran22 משתמש מתחיל

    Liran22
    הצטרף:
    ‏23/9/17
    הודעות:
    171
    לייקים:
    30
    מין:
    זכר
    מודה שיצאתי טיפה מבולבל מכל התגובות.
    מה שכן, במקרה נתקלתי בסרטון הזה:



    והוא עשה לי טיפה סדר בדברים.
    לדעתי בגלל דעות קדומות מהעבר, נורא קל לי לייחס מזון לשתי קבוצות של בריא ולא בריא. מהסרטון הזה אני מבין שהפקטור המשמעותי יותר הוא שמירה על משקל תקין. כל עוד אתה שומר על משקל תקין, עושה ספורט, וכמו שמייק ישראטל טוען בסרטון מקבל לפחות את המינימום של חלבון, פחמימה, שומן- שלטענתו קשה שלא לקבל את זה, אלא אם אתה מנסה בכוח, אתה כנראה תהיה בריא. לטענתו מספיק ש75% מהתזונה היא "בריאה", והשאר יכול להגיע גם מג'אנק.

    בסופו של דבר, מה שאני אצטרך לעשות זה פשוט לעבוד על עצמי, כי כרגע בתור מי שהיה פעם שמן- קשה לי לראות את עצמי אוכל ג'אנק כל יום (בהנחה שזה עד 25% מהתזונה שלי) ומרגיש עם זה בסדר. כנראה זה משהו בראש שלי שלא משנה כמה שהמשקל תקין וכמה ספורט אני עושה, לאכול פרוסת עוגה ביום (לדוגמה) לא מרגיש לי נכון...
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...