יעוץ- תוספים שאני לוקח

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י קרמבוניל, ‏13/1/19.

טוען...
  1. 140 נק' מוניטין
    0
    קרמבוניל

    קרמבוניל משתמש מתחיל

    קרמבוניל
    הצטרף:
    ‏15/7/12
    הודעות:
    114
    לייקים:
    8
    מין:
    זכר
    אהלן אהלן לכולם!

    הרבה זמן לא פרסמתי פה.
    בכל מקרה, חוות דעתכם המקצועית לגבי התוספים שלי לוקח:
    1. רלוונטיות.
    2. תזמון במהלך היום והשבוע (להוסיף? מתי לקחת ביום?).
    3. מינון וסוג התוסף (למשל מגנזיום ציטרט נספג יותר טוב).
    4. התנגשות עם תוספים אחרים (למשל סידן-מגנזיום).
    5. להוסיף/להוריד משהו.

    אז הרשימה (הלא קצרה) כזו:
    - אומגה 3 של NOW: כל יום. סה"כ 1200 DHA ו 600 EPA. יחד עם זה 2000 IU של ויטמין D.
    - פעם ביומיים: קומפלקס B- כל ויטמינים B (כולם מעל 100%) כולל ח. פולית + ויטמין C.
    - פעם ב- 4 ימים: אנטי אוקסידאנט: ויטמינים מסיסים בשמן - A (כבטא קרוטן), E (כ-d-טוקופרול), C. בנוסף אבץ, סלניום, מנגן, נחושת- כולם בין 21-50-75% צריכה יומית.
    - כל יום: סידן 600 מ"ג (אני על פרדניזון - סטרואיד טיפולי - והרופאה המליצה כי הוא גורם לבריחת סידן).
    - כל יום: סה"כ 1500 מ"ג אצטיל-L - קרניטין (כן יודע שזה חרטא לשריפת שומן, לוקח את זה לתועלת שלו בשיפור יכולות קוגנטיביות וריכוז).
    - לפני השינה: מגנזיום ציטרט 400 מג, אבץ פיקולינט 50 מ"ג, 2 מ"ג B6 (שנמצא יחד עם האצטיל ל- קרניטין)- סוג של הרכבה של ZMA.
    - אחרי אימון: קריאטין 5 מ"ג (מעדיף כל יום, יש מחסור אבל..).

    מטרות התוספים בעיקר:
    - השלמה של מה שקשה להשיג מספיק מהתזונה.
    - שיפור בריאות כללית.
    -שיפור שינה, ביצועים קוגניטיביים, אתלטיים.

    עצות? שיפור/שיפור?

    כל רעיון יתקבל בברכה.
    שבוע מקסים מקצוענים
     
  2. 421 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    625
    לייקים:
    171
    מציע לך לבדוק כמה כסף עולים לך לחודש כל התוספים.
    אחר כך לנסות חודש שלם ללא התוספים בכלל ולראות אם אתה מרגיש שינוי.
    בתור אחד שעשה את זה בעצמו, ונשארתי רק עם חלבון ואומגה 3 אני חושב שזה בולשיט, וגם אם זה עוזר במשהו זה כלכך מינורי שזה לא מורגש ולא שווה את הכסף.

    למרות שאם אחת המטרות שלך זה בריאות אז אני לא מדבר על זה, אבל בכל אופן הייתי מתייעץ עם רופא ועושה בדיקות דם ורק אם יש צורך אז מתסף במה שצריך.
     
  3. 276 נק' מוניטין
    0
    Ayelet

    Ayelet דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט מנהל

    Ayelet
    מנהל
    הצטרף:
    ‏8/5/18
    הודעות:
    3,980
    לייקים:
    231
    מין:
    נקבה
    בנוגע לויטמינים ומינרלים - אם התזונה שלך מאוזנת ומגוונת - מכילה בשר, מוצרי חלב , דגנים שונים וירקות אין סיבה שיהיו לך חוסרים של ויטמינים ומינרלים. אין יתרון בנטילת תיסוף אם אין חוסר.
    אפשר לעשות בדיקות דם ולבדוק אם קיימים בכלל חוסרים שמצריכים תיסוף (עדיף לא לתסף כמה ימים לפני הבדיקה כדי שלא ישפיע על התוצאות)
    מהרשימה הזאת הייתי משאירה סידן, בגלל שתופעת לוואי של פרדניזון היא ירידה במסת העצם, ואם כבר - אז כדאי לעשות בדיקת דם ולבדוק סטטוס ויטמין D שחשוב לבריאות העצם.
     
  4. 421 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    625
    לייקים:
    171
    לגבי זה, אני חייב להבין משהו. אם עשיתי בדיקת דם וכל הערכים היו תקינים, כי במקרה בימים האחרונים אכלתי טוב. אבל מה אם בימים אחרים אני לא אוכל מספיק ויטמינים ומינרלים? מה אם בד"כ כן חסר לי? למה לא לקחת מולטיויטמין שיתן לי ראש שקט וכך אני יודע שגם אם לא אכלתי מספיק ויטמינים יש לי השלמה? הריי בד"כ הויטמינים ששמים בתוספים האלה לא מזיק אם יש עודף, לא?
    זה כמובן בהנחה שאני לא אוכל עם תפריט מסודר, כי אנשים "נורמליים" נקרא לזה ככה, לא אוכלים עם תפריט אלא פשוט אוכלים מה שבא להם.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...