נענה למה פחמימות עושות אותי עייף?

הנושא בפורום 'תזונה ותוספים' פורסם ע"י בטטה, ‏8/1/19.

טוען...
  1. 1 נק' מוניטין
    0
    בטטה

    בטטה משתמש מתחיל

    בטטה
    הצטרף:
    ‏6/10/16
    הודעות:
    23
    לייקים:
    1
    מין:
    זכר
    בכל פעם אחרי שאני אוכל פחמימות אני מרגיש עייף

    1. למה זה ככה?

    2. האם להוריד כמעט לגמרי את כמות הפחמימות? נגיד אם אני אוכל מנה של טונה בארוחה או שניצל או משהו (למרות שגם בשניצל יש קצת פחמימה) אני מרגיש הרבה יותר עירני.

    נגיד אני יכול לצרוך פחמימה ממקורות משניים? כמו למשל מאכלים כמו יוגורט שיש בזה טיפה פחמימה למרות שזה לא מקור פחמימה?

    ועוד שאלה: אני לא מצליח לישון כמו שצריך.
    לדוגמא: אני יכול 4 שעות בלילה או לא לישון בכלל ואז לישון בבוקר עד הצהריים או אחר הצהריים.

    אני יודע שזה עלול לפגוע בי לפחות טיפה, אבל השאלה היא האם זה *עד כדי כך* משמעותי?

    דרך אגב אני רזה על אחוז שומן דיי גבוה (17-20 אני מניח?) ושוקל כ73 על 1.82
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/1/19
  2. 537 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש פעיל

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    943
    לייקים:
    427
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    יש המון סוגי פחמימות שונים כמו פחמימות בדגנים, בפירות וקצת גם בירקות וקטניות.
    בדגנים יש בלי הסיבים התזונתיים, ויש עם. יש דגנים עם גלוטן, ויש בלי.

    אפשרי שזה השמרים שבלחם, אולי תנסה לעבור לפחמימות בלי שמרים כמו אורז, שיבולת שועל דיסה, בורגול, קינואה, דוחן.
    אולי הגלוטן עושה אותך עייף (זה די נפוץ), תנסה לפרוש ממנו תקופה לבדוק עם זה זה. גלוטן נמצא הכי הרבה בחיטה אבל גם בכוסמין, שיבולת שועל, שיפון, ושעורה.
    אתה יכול לאכול פירות וירקות בשפע בשביל פחמימות גם כן.
    אני לא בטוח שאתה עייף מהפחמימה, אתה גם אומר שאתה לא יושן טוב, תנסה לישון מספיק, ותראה אם פחמימה עדיין מעייפת אותך.

    שינה הוא כן "עד כדי כך משמעותי". תנסה להימנע משינה ביום, להימנע מאור כחול (אור ממסכים טכנולוגים) כמה שעות לפני השינה, ותמנע מסוכר וקפאין לפני השינה, ואם צריך תיקח כדור שינה כמו מלטונין. ואני מקווה שתצליח לישון.

    אני לא ממהר לוותר על פחמימות. מבחינת הגוף, פחמימות זה הדבר הכי חשוב (בלי למעט מהחשיבות של חלבון ושומן).
    חלבון הוא החומר שהגוף שלך מורכב ממנו. השרירים, שיער, עצמות, ציפורניים עשויים מהחומר חלבון.
    שומן הוא אחראי על הרבה דברים, אבל גם הורמונים שחיוניים לבנית שריר.
    פחמימה הוא הכי חשוב, כי הוא הדלק של הגוף. הוא כל כך חשוב, שהגוף מסוגל להפוך שומן וחלבון לסוכר (כאילו פחמימה) אם אין מספיק פחמימות. אז אם תוותר על פחמימה, אתה גם מוותר על החלבון והשומן שאתה אוכל, וזה לא מומלץ. יש עוד הרבה סיבות שצריך לאכול פחמימות. דיאטה דלת פחמימות היא לא מיועדת לזמן ארוך, זה בדרך כלל זמני, ולא דרך חיים.

    ממליץ לך למצוא את סוג הפחמימות שמתאימות לך.
     
    Deidara, בטטה ו-The King אוהבים את זה.
  3. 388 נק' מוניטין
    1
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    537
    לייקים:
    137
    אתה לא חייב לצרוך פחמימות בכלל, אז תעשה מה שעושה לך טוב. אם אתה מרגיש שפחמימות מעייפות אותך (למרות שנשמע לי לא סביר) אז תנסה להפחית או להוריד לגמרי ותראה איך אתה מגיב לזה. לפי דעתי ברגע שתנסה להוריד את הפחמימות אתה תרגיש בחוסר שלהם בכך שתרגיש חוסר באנרגיה ואז אתה תבין שמה שאתה מרגיש עכשיו זה לא בגלל זה.
    תנסה לשבוע, מה כבר יכול להיות..

    לגבי השינה, חשוב מאוד ויפגע לך באימונים לדעתי הרבה יותר מ"טיפה". אבל זה גם די אינדיבידואלי ואצל כל אחד החשיבות משתנה קצת. אצלי גם יש בעיה שאם אני ישן 8 שעות אני יכול להשאר ער יומיים וקשה לי להרדם בלילה שאחרי, ואם אני ישן 6 שעות אני עייף באימונים. יש דרכים להתמודד עם עירנות כמו להפחית בתאורת לד (נורות, מסכי מחשב, סמארטפונים..) כמה שעות לפני שינה, לא לשתות קפה כמה שעות לפני שינה ועוד..
     
    בטטה ו-elchonon אוהבים את זה.
  4. 5,695 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,909
    לייקים:
    2,868
    מין:
    זכר
    כמות גדולה של פחמימות מעלה את הדופמין במוח, זה יכול לגרום לתחושת רוגע ולהרדים אותך

    אתה יכול אם זה גורם לך להרגיש יותר טוב. תעשה בדיקה ותראה איך אתה מרגיש

    פחמימה זה פחמימה, לא באמת משנה המקור (אלא אם מדובר על סיבים)

    תעשה כמו ש- @elchonon אמר. בנוסף תנסה לרכז את רוב הפחמימות שלך בארוחת ערב, ככה אתה תהיה עייף יותר
     
    בטטה אוהב/ת את זה.
  5. -98 נק' מוניטין
    0
    קאמלרגיל

    קאמלרגיל משתמש מתחיל

    קאמלרגיל
    הצטרף:
    ‏7/1/19
    הודעות:
    147
    לייקים:
    15
    שאתה אוכל הרבה במיוחד פחממות רמות הסוכר בדם שלך עולות ואז אחרי לא מעט זמן הם צונחות ואם הצניחה באה העייפות אז עדיף לאכול פרי בין ארוחות ככה אתה משאיר את רמות הסוכר על רמה לא נמוכה יחסית.
    וגם לאכול ירקות יעזרו לך לאזן את רמות הסוכר וככה לשמור יותר על אנרגיה.

    בתזונה כזאת העיפות הגדולה שלך תבוא דווקא בערב לפני שינה.

    ואני אישית ממליץ לא לאכול פחממה כל ארוחה ולצמצם את זה לפעמים ביום כמובן שאני לא מדבר על פירות...
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...