נענה השתתפות של הכתף בלחיצת חזה

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י DANI55, ‏3/1/19.

טוען...
  1. 3 נק' מוניטין
    0
    DANI55

    DANI55 משתמש מתחיל

    DANI55
    הצטרף:
    ‏8/4/17
    הודעות:
    194
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    איפה הכתף יותר משתתפת בלחיצת חזה? - כאשר במרפק יש פחות מ-90 מעלות כאילו המשקל יותר קרוב לגוף(A) או שיש 90 מעלות במרפק(B)

    [​IMG]
     
  2. 194 נק' מוניטין
    0
    dox

    dox מושעה

    dox
    הצטרף:
    ‏13/8/18
    הודעות:
    787
    לייקים:
    200
    הזווית אמורה להיות בן הגוף לזרועה לא הזרועה לאמה בשביל שתשאל את השאלה כמו שצריך
     
    MasterSplitter אוהב/ת את זה.
  3. 421 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    625
    לייקים:
    171
    כשהמשקולת למעלה, היא אמורה להיות בקו ישר בדיוק מעל הכתף. וכשהמשקולת למטה היא צריכה להיות קצת קדימה יותר, בד"כ בקו הפטמות, והזווית בין הזרוע לגוף צריכה להיות פחות מ-90 מעלות. מה שאומר שהמשקולת לא עולה בקו ישר למעלה. בשביל שהיא כן תעלה בקו ישר יותר ופחות משופע, עושים עיקול לגב התחתון כדי לקדם את קו הפטמות כלפי מעלה ואחורה.

    לכן, שתי התמונות שעלית לא נכונות.
     
  4. 117 נק' מוניטין
    1
    שחר וולטינסקי

    שחר וולטינסקי משתמש פעיל

    שחר וולטינסקי
    הצטרף:
    ‏3/10/13
    הודעות:
    325
    לייקים:
    45
    מין:
    זכר
    שתי המגיבים הנ"ל לא ענו לך ישירות לשאלה (או לא הבינו את כוונתך במלואה).
    אתה שואל איפה הכתף מעורבת יותר בלחיצה - כשהידיים קרובות או כשהן רחוקות - אני מניח?

    התשובה לא בדיוק שחור ולבן מאחר והכתף מעורבת במידה זהה בתנועה והעומס מחולק אחרת בין אחידה רחבה לאחיזה צרה.

    באחיזה הצרה היד האחורית יותר מעורבת והכתף מקבלת עומס בזווית יותר ישרה (הזווית ביו הזרוע לכתף) וככל שהידיים יותר קרובות כך יש יותר internal rotation בכתף.

    כשהאחיזה רחבה יש יותר external rotation וזווית קהה יותר בין הזרוע לכתף ואז הלחץ על הכתף פשוט מגיע מכיוון אחר.

    אחיסה רחבה מדיי בקיצוניות או אחיזה צרה מדיי שתיהן מעמיסות על הכתפיים.
    בזווית הצרה יותר יש פחות עזרה של שרירי החזה ולכן העומס אמור להיות מסוכן יותר.

    למה זה יותר מסובך?
    כי יש מבני גוף שונים ואנשים עם מוטת ידיים שונה ופרופורציות גוף שונות והיסטוריית פציעות ומבנה גנטי של המפרק...
    יש טווח מומלץ שכדאי לעבוד בו
    --- עידכון הודעה, ‏4/1/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏4/1/19 ---
    וכן הקשת בגב חשובה בתרגיל כי הקשתה נכונה תוריד עוד עומס מהכתף.

    אם אתה רוצה לקרוא קצת
    Which Is Better: Close- or Wide-Grip Bench Press?
     
    elchonon אוהב/ת את זה.
  5. 3 נק' מוניטין
    0
    DANI55

    DANI55 משתמש מתחיל

    DANI55
    הצטרף:
    ‏8/4/17
    הודעות:
    194
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    תודה על ההסבר אבל לא הבנתי עדיין באיזה מצב הכתף יותר מעורבת בתרגיל?
     
  6. 421 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    625
    לייקים:
    171
    אם אתה רוצה תשובה פשוטה: במצב A.
     
  7. 3 נק' מוניטין
    0
    DANI55

    DANI55 משתמש מתחיל

    DANI55
    הצטרף:
    ‏8/4/17
    הודעות:
    194
    לייקים:
    3
    מין:
    זכר
    זה נכון גם בלחיצת חזה בשיפוע חיובי/שלילי ?
     
  8. 421 נק' מוניטין
    0
    The King

    The King משתמש פעיל

    The King
    הצטרף:
    ‏15/10/16
    הודעות:
    625
    לייקים:
    171
    עכשיו אני מסתכל על הציור שלך שוב וקולט שלא הבנתי אותו. חשבתי שבמצב A אתה מתכוון שכפות הידיים בשיפוע קדימה, אבל אני מבין עכשיו שהן בשיפוע פנימה ולא קדימה. אם הן בשיפוע פנימה אין אפקט בכלל על הכתפיים. יש אם כבר אפקט על שריר היד האחורית. וכן, גם בשיפוע שלילי וחיובי זה ככה.
    אם השיפוע של האמה (כף היד) הוא לפנים (לכיוון הרגליים), אז יש עומס על הכתפיים.
     
  9. 6,605 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    9,146
    לייקים:
    3,532
    מין:
    זכר
    עם דאמבלים הכתף תעבוד בצורה שווה כי נקודת הסיום זהה והתנועה זהה פחות או יותר.
    עם מוט ככל שתחזיק צר יותר תהיה יותר מעורבות כתף, אבל זה זניח יחסית.
    מה שמשנה יותר זה הזווית של הטורסו, ככל שאתה יותר לכיוון ישיבה, ככה הכתף מעורבת יותר
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...