לא מתקדם בבנץ בסקווט ובבדליפט אבל בשאר כן

הנושא בפורום 'אימונים' פורסם ע"י Aviaaaad, ‏26/12/18.

טוען...
  1. 5,176 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,435
    לייקים:
    2,492
    מין:
    זכר
    או שאתה פעם בתקופה בודק אותו, תוך כדי שאתה מכין את עצמך לבדיקה, או שאתה מעריך לפי RPE

    כי לגמור את עצמך מקשה מאוד על התאוששות, ובלי התאוששות מתאימה אתה לא תתקדם
     
  2. 0 נק' מוניטין
    0
    Aviaaaad

    Aviaaaad משתמש מתחיל

    Aviaaaad
    הצטרף:
    ‏19/10/18
    הודעות:
    18
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    מלך!
    זה בערך מה שאמר לי הבחור בחדכ לפני ששאלתי פה.
    רק כמה שאלות.
    עד כמה זמן באמת כדאי לי להתאמן? כי אני עושה שעה ורבע אימון (ab) ולפי מה שאתה אומר כדאי לי להיות תקוע שעות במכון.
    יש המלצה על זמני המתנה? אני מחכה עד שאני מרגיש שיש לי כח שוב. לא יוצא יותר משתי דקות בדרך כלל.
    למה אתה לא בעד להגיע לכשל? ןבמה זה פוגע?
    מאיפה אתה משיג את כל הידע שלך? יש אתרים מומלצים? מרגיש לי שכל אחד אומר משהו אחר ואני כבר לא יודע למי להקשיב.
     
  3. 5,176 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,435
    לייקים:
    2,492
    מין:
    זכר
    שעה ורבע זה בסדר גמור. אין זמן מסויים שצריך להיות במכון, פשוט תעבוד בלי לבזבז זמן על שטויות כמו פלאפון, וכמה שייקח ייקח

    תנוח כמה שצריך, אבל לא יותר מדי ולא פחות מדי. אם אתה צריך 2-3 דקות בין סטים כדי שתוכל לבצע את הסט אחריו זה בסדר גמור.
    עקרונית גם 10 דקות בין סטים זה בסדר בין סטים קשים במיוחד, אבל אלה יותר מקרים נדירים

    שאתה מגיע לכשל בתרגילים מורכבים זה דורש הרבה מאוד מהשריר וממערכת העצבים, וזה דורש הרבה זמן התאוששות, יותר מהרגיל, ככה שבמקום שתתאושש מהר ותוכל להתקדם מהר, אתה תצטרך הרבה זמן להתאושש ותתקדם לאט. לעשות 3 חזרות במקום 5 בסט שאתה יכול לעשות מקסימום 5 אולי ייתן לך טיפה פחות ממה שלעשות 5 היה נותן לך, אבל תוך יומיים אתה כבר יכול לעשות שוב את אותה שלשה, ואם היית עושה 5, היית צריך שבוע בשביל לעשות שוב חמישיה זהה.
    בתרגילים פשוטים כמו כפיפות מרפק וכולי אפשר להגיע לכשל כי זה לא מתיש נפשית ופיזית באותה צורה, אבל גם לא מומלץ להיכשל יותר מדי

    שילוב של ספרים ולדעת למי להקשיב, בנוסף לשנים של ניסיון.
    ברגע שיש לך הבנה של הבסיס אתה יכול ללמוד לבד לסנן מי אמין ומי לא
     
  4. 212 נק' מוניטין
    0
    elchonon

    elchonon משתמש פעיל

    elchonon
    הצטרף:
    ‏18/7/18
    הודעות:
    468
    לייקים:
    163
    מין:
    זכר
    חד"כ:
    חדרי כושר מזדמנים
    למה אתה צריך לדעת?
    כדי לישמור על תנועה נכונה, ולעשות את הסט הבא נכון. אתה לא נבנה מלקרוס, אתה נבנה כשאתה מרים.
     
    Deidara אוהב/ת את זה.
  5. 12 נק' מוניטין
    0
    Nivgam123

    Nivgam123 משתמש מתחיל

    Nivgam123
    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    124
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    אם אתה נח נכון ועושה טווח חזרות גבוה יחסית אין שום סיבה לא להגיע לכשל.
     
  6. 5,176 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,435
    לייקים:
    2,492
    מין:
    זכר
    אבל למה כן להגיע לכשל אם החסרונות עולים על היתרונות?
     
  7. 12 נק' מוניטין
    0
    Nivgam123

    Nivgam123 משתמש מתחיל

    Nivgam123
    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    124
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    אני צריך לדעת את rm 1 שלי בשביל לדעת למה אני מסוגל ב10
    בשביל לאתגר תשריר כל סט אצלי זה סט .
    כמובן שבסקוואט בנצ וכדומה אני לא יגיע למצב שאני יגיע לכשל ממשי אבל אני יעצור קצת קצת לפני זה אבח בפטישים מתח אילו דידליפט במספר חזרות גבוה אני לא רואג סיבה למה לא.
    כמובן שהכל על גדל השפוי ועם טכניקה נכונה .
     
  8. 0 נק' מוניטין
    0
    Aviaaaad

    Aviaaaad משתמש מתחיל

    Aviaaaad
    הצטרף:
    ‏19/10/18
    הודעות:
    18
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    השאלה היא מה יעזור לי יותר להיפוטרופיה של השריר. כי בסופו של דבר זה המטרה שלי במסה
     
  9. 5,176 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,435
    לייקים:
    2,492
    מין:
    זכר
    לא אתה לא, אתה פשוט צריך לבדוק למה אתה מסוגל ל-10. גם ככל שאתה רחוק יותר מהחזרה אחת, הטבלאות נהיות פחות ופחות אמינות

    יש הרבה יותר דרכים לאתגר את השריר בצורה חכמה יותר. ללכת ראש בקיר זה לא הדרך האידאלית

    כמו שאמרתי קודם, להגיע לכשל או כמעט כשל בכל סט פשוט גומר אותך מהר מאוד ותוקע את ההתקדמות מוקדם מאוד, ואז אתה לא זז לשום מקום, וצריך לחזור אחורה ולבנות התקדמות מחדש

    היפרטרופיה, היפו זה ההפך.
    להיפרטרופיה מה שחשוב זה זה הנפח אימונים (סטיםXחזרותXמשקל), ככל שהנפח גדול יותר ככה יותר טוב (כשהמשקל שאתה עובד איתו הוא מעל 60% מהמקסימום שלך)
     
  10. 12 נק' מוניטין
    0
    Nivgam123

    Nivgam123 משתמש מתחיל

    Nivgam123
    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    124
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    אבל אני מתקדם כל הזמן מה קטע?
    ואני לא על חומרים ולא על כלום.

    אולי הדעות שלנו שונות אבל תאמין לי שאני לא נותן שני סטים טובים והשאר חצי קלץ כל סט אצלי מקבל אותו צומת לב .

    אז אם אתה לא מגיע לכשל או כמעט אז מה אתה עושה לוקח מספר רנדומלי שלא קשה לך ועושה סט?
     
  11. 16 נק' מוניטין
    0
    mxrash9

    mxrash9 משתמש מתחיל

    mxrash9
    הצטרף:
    ‏29/12/18
    הודעות:
    49
    לייקים:
    13
    מין:
    זכר
    יכול להיות שיש עומס גדול על חזה ורגליים בגלל זה
    דדליפט תרגיל שתמיד אפשר להתקדם בו ממש
    חזה לדוג' קשה להתקדם תמיד רצוף
    אתה תמיד תקע באיזה שהוא שלב
    תבדוק אם אין לך עומס על חזה ורגליים מוגזם
    אם אין
    תעשה ריסט תוריד נגיד משקל לאיזה 20 אחוז פחות תתחיל לעלות משם
    זה בסדר להיתקע זה קורה זה יקרה ובדך כלל להוריד משקל באיזה 20 אחוז ולעלות משם
     
  12. 5,176 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,435
    לייקים:
    2,492
    מין:
    זכר
    כי אתה בטח יחסית מתחיל, ששם אתה תתקדם ככה או ככה, השאלה כמה ולכמה זמן

    תאמין לי שאני לא נותן 2 סטים טובים ואז חצי קלץ', כל סט צריך להיות עבודה, אבל לא לקרוע את עצמך

    לא, אני עובד בעיקר לפי שיטת RPE שאומרת כמה חזרות מכשל אתה אמור להגיע, רוב העבודה תהיה באיזור ה-3-4 חזרות מכשל, למרות שבחלק מהמקרים עובד על פחות 5 חזרות מכשל, או חזרה או 2 לפני כשל. בשאר הזמן אני עובד באחוזים. אבל הכי חשוב, אני לא מגיע אף פעם לכשל, אם הגעתי לכשל אני יודע שהגזמתי
     
  13. 12 נק' מוניטין
    0
    Nivgam123

    Nivgam123 משתמש מתחיל

    Nivgam123
    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    124
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    10 שנים איך מתחיל?
    אם אתה עובד נכון עושה מתיחות יושן נכון אין שום בעייה
     
  14. 16 נק' מוניטין
    0
    mxrash9

    mxrash9 משתמש מתחיל

    mxrash9
    הצטרף:
    ‏29/12/18
    הודעות:
    49
    לייקים:
    13
    מין:
    זכר
    זה שאתה 10 שנים במכון לא אומר שאתה "מתקדם"יש אנשים ששנים במכונים והם עדיין מתחילים מתקדם זה לא לפי וותק
    זה לפי רמת התאוששות
    משקלי עבודה
    גירוי
     
  15. 5,176 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,435
    לייקים:
    2,492
    מין:
    זכר
    ומה משקלי העבודה שלך בתרגילים המרכזיים? כמה התקדמת בהם מאז שהתחלת?
    10 שנים לא אומר כלום, אני מכיר אנשים שמתאמנים 30 שנה ולא התקדמו לשום מקום
     
  16. 12 נק' מוניטין
    0
    Nivgam123

    Nivgam123 משתמש מתחיל

    Nivgam123
    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    124
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    בנצ 137.5 ל2
    דידליפט 200 ל1
    סקוואט 170 ל1

    אתה מגיע למשקלים האלה?
    אם אתה עובד נכון נח נכון אין שום בעייה.
     
  17. 5,176 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,435
    לייקים:
    2,492
    מין:
    זכר
    מגיע למשקלים האלה והרבה מעבר.
    למשקלים האלה הגעתי כשרצחתי את עצמי כל סט ועשיתי את הדברים לא נכון, אבל קצת אחרי פשוט נתקעתי כי כבר לא יכולתי להתקדם בצורה הזאת.
    להגיע למשקלים האלה אתה יכול להתקדם למרות שאתה עושה לא נכון, ולא בזכות איך שאתה עושה
     
  18. 12 נק' מוניטין
    0
    Nivgam123

    Nivgam123 משתמש מתחיל

    Nivgam123
    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    124
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    פשוט נפצעת פעם וקיבלת רגליים קרות בקיצור.
    זה לא אומר שלאתמן כשוח זה לא נכון.
     
  19. 5,176 נק' מוניטין
    0
    kotzer

    kotzer מנהל ראשי מנהל

    kotzer
    מנהל
    הצטרף:
    ‏17/1/16
    הודעות:
    7,435
    לייקים:
    2,492
    מין:
    זכר
    יפה שהסקת מסקנות שגויות כל כך מהר.
    לא נפצעתי, פשוט המשקלים לא זזו. לא משנה כמה ריסטים עשיתי, לא משנה מה שיניתי בתוכנית, הקריעה העצמית פשוט לא הביאה את התוצאות שהייתי צריך.
    לפעמים סתם לקרוע את עצמך בלי כיוון פשוט לא יספיק. זה יביא לך תוצאות יפות מאוד עד שלב מסויים כי פשוט אתה נותן הרבה עבודה, אבל אחרי זה העבודה צריכה להיות חכמה יותר
     
  20. 12 נק' מוניטין
    0
    Nivgam123

    Nivgam123 משתמש מתחיל

    Nivgam123
    הצטרף:
    ‏12/11/18
    הודעות:
    124
    לייקים:
    9
    מין:
    זכר
    אז בגלל זה מחליפים תרגילים מחליפים תנועות
    נגיד סקוואט ופרונט או סטיף דיד ודידליפט רגיל
    לחיצה עם משקולות ועם מוט כולי כולי.
    --- עידכון הודעה, ‏6/1/19, תאריך ההודעות המקורית: ‏6/1/19 ---
    ובגלל זה עובדים כח תקופה והרבה חזרות תקופה
    אני היום עושה בן10-20 חזרות בפרמידה ורואה שיפור צריך לחשוב מחוץ לכופסא לפעמים.
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...