ייעוץ גירעון קלורי שלילי גבוה מדי יכול להביא להאטה בקצב חילוף חומרים?

הנושא בפורום 'מתחילים בתזונה ואימונים' פורסם ע"י tomcoh, ‏6/5/18.

טוען...
  1. 0 נק' מוניטין
    0
    tomcoh

    tomcoh משתמש מתחיל

    tomcoh
    הצטרף:
    ‏3/5/18
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    מאז ומתמיד היה לי חילוף חומרים גבוה ואחוזי שומן מאוד נמוכים. בצבא הייתה תקופה שעליתי באופן חריג במשקל (מסה ושומן) בגלל העמסת פחמימות חריגה, ומאז אני משחק עם המשקל שלי.

    אבל תמיד, תמיד הייתה לי שליטה, זאת אומרת, שרציתי והקפדתי על תזונה, תמיד הצלחתי לרדת אל מתחת ה-15 אחוז שומן תוך פחות מחודש.

    בתקופה האחרונה הייתה עלייה די גדולה במשקל (107 קילו על 1.87 אם המד משקל שלי לא מזייף) וניצלתי את זה להעלות מסה, יוצא 3 פעמיים בשבוע לגן, ועושה סטים מרובים של עליות מתח (רחבות ככל שניתן) עד שאני מגיע כמעט לקצה היכולת, אני לא מדדתי יחס של מסה-שומן, אבל בהחלט נראה ומרגיש שהעליתי ק"ג שרירים בפלג גוף עליון מאוד מכובד, במקביל בחודש האחרון נכנסתי לתזונה מוקפדת (דיאטת פליאו) לא מכניס בכלל סוכר או לחם, אבל יצא שבשלוש שבועות האחרונות אני בקושי אוכל (לדעתי אני מצליח להכניס פחות מ-1500 קלוריות ביום וממשיך להתאמן3 אימונים בשבוע) אני מרגיש שירדתי באזור הרגליים והפנים ואפילו המותניים, אבל הבטן לא יורדת, יכול להיות שבגלל שאני נמצא בגרעון קלורי עמוק מדי אז אני מאבד מהמסה שלי ואוגר יותר שומן?

    אני בקושי אוכל, מחזיק מסה די רצינית, והבטן לא יורדת
     
  2. 66,963 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    84,778
    לייקים:
    9,292
    מין:
    זכר
    גרעון גדול מידי לא מביא להאטה בקצב חילוף החומרים (יותר ממה שמתקיים בדיאטה בכל מקרה, לערך 5-7%) אבל זה בהחלט יכול להביא לירידה בסך הקלוריות שאתה שורף ביממה (ע"י כך שהגוף שלך זז פחות/אתה הולך פחות ולכן שורף פחות קלוריות). אם אתה מרגיש שאתה לא יורד תתחיל להוסיף אירובי
     
  3. 0 נק' מוניטין
    0
    tomcoh

    tomcoh משתמש מתחיל

    tomcoh
    הצטרף:
    ‏3/5/18
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    >"גרעון גדול מידי לא מביא להאטה בקצב חילוף החומרים (יותר ממה שמתקיים בדיאטה בכל מקרה, לערך 5-7%)"
    אני לא יודע אם הבנתי נכון, בדיאטות קצב חילוף חומרים יורד? ממה שאני יודע, כל הירידה במשקל מבוססת על להעלות את הקצב חילוף חומרים...
    ולא הבנתי למה האחוזים שציינת מתייחסים.

    >"אבל זה בהחלט יכול להביא לירידה בסך הקלוריות שאתה שורף ביממה (ע"י כך שהגוף שלך זז פחות/אתה הולך פחות ולכן שורף פחות קלוריות)"
    עוד הפעם, לא בטוח שאני מבין נכון מה שכתבת. איך זה שאני אוכל פחות יכול להביא לירידה בקלוריות שאני שורף? (ההסבר ההגיוני היחיד, זה ירידה בקצב חילוף חומרים) אני מעולם לא ציינתי כמה הגוף שלי זז או לא זז, אז אני לא מבין למה הוספת פה תזוזות של גוף.

    >"
    אם אתה מרגיש שאתה לא יורד תתחיל להוסיף אירובי"

    אירובי לפי מה שידוע לי תורם בעיקר לירידה במסה. ובכל אופן אני מאוד דוגל בפילוסופיה פליאותית, יותר אימונים אנאירוביים ופחות אירובים, מאוד קשה להזיז אותי מזה.

    נראה לי שאנחנו פשוט מחזיקים ידע שהוא שונה אחד משנהו, אני לא יודע מה נכון.
    אבל הפחד שלי שאני נמצא בגירעון קלורי עמוק מדי ובגלל זה הגוף עוצר את קצב חילוף החומרים כי הוא מרגיש שהוא בחוסר, ולא רק שאני לא יורד במשקל אלא הגוף לוקח אנרגיה מהשרירים ואני יורד במסה
     
  4. 66,963 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    84,778
    לייקים:
    9,292
    מין:
    זכר
    בכל גרעון קלורי ללא תלות בגרעון חילוף החומרים (הבסיסי - BMR) לאחר כמה שבועות ירד ב 5-7% וישאר כך לאורך כל הדיאטה.

    אדפטציות לירידה באחוזי שומן. תזוזה מופחתת, עצם קיומך בעולם אתה שוקל פחות, התעיילות ביומכנית ועוד. מידע נוסף על זה יש לך כאן:
    פודקאסט - מטבוליזם - ביו-אנרגטיקה ואדפטציות לירידה במשקל


    מה שיוריד אותך במסה זה חוסר באימוני כוח וגרעון קלורי גדול מידי (יחד עם חוסר בצריכת חלבון). לאירובי אין קשר לנושא באופן ישיר.
    ואם קשה להזיז אותך מזה, אז תשלים עם המצב והקצב שאתה הולך לרדת כי זה יהיה הקצב כנראה אם לא תוסיף אימונים אירוביים.

    המידע שאתה מחזיק זה מידע מוטעה מהיסוד שאין לו כל ביסוס פיזיולוגי לכן הייתי ממליץ לשנות פאזה
     
  5. 0 נק' מוניטין
    0
    tomcoh

    tomcoh משתמש מתחיל

    tomcoh
    הצטרף:
    ‏3/5/18
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    תודה שוב על המענה, עדיין דברים לא בהירים לי, אשמח לקבל חידוד נוסף.

    >"בכל גרעון קלורי ללא תלות בגרעון חילוף החומרים (הבסיסי - BMR) לאחר כמה שבועות ירד ב 5-7% וישאר כך לאורך כל הדיאטה."
    מה ירד ב-5 אחוז? ומה זה גרעון בחילוף חומרים?

    >"אדפטציות לירידה באחוזי שומן. תזוזה מופחתת, עצם קיומך בעולם אתה שוקל פחות, התעיילות ביומכנית ועוד. מידע נוסף על זה יש לך כאן:"
    מה? לא הבנתי איך זה קשור לשאלה שהעליתי.

    >"מה שיוריד אותך במסה זה חוסר באימוני כוח וגרעון קלורי גדול מידי (יחד עם חוסר בצריכת חלבון). לאירובי אין קשר לנושא באופן ישיר. "
    מזה אני מפחד, אין לי תאבון בזמן האחרון ואני בקושי אוכל. מהו גרעון קלורי גדול מדי?

    >"ואם קשה להזיז אותך מזה, אז תשלים עם המצב והקצב שאתה הולך לרדת כי זה יהיה הקצב כנראה אם לא תוסיף אימונים אירוביים."
    כשאני הייתי מאה אחוז בפליאו, נראיתי נהדר שקלתי 80 קילו עם מסה של שרירים יפה. אני לא הולך לבזבז את הזמן שלי על אירובי.
    היום כולם יודעים שבאירובי אתה מגיע לרק 65 אחוז דופק, אתה שורף את מה שרצת, ואילו באימונים אנאירובים (סקאוטים, משקולות, אינטרוולים) אתה מגיע ל-90 אחוז דופק, אתה ממשיך לשרוף במשך יומיים אחרי, ואתה גם מגדיל מסה שגם לוקחת אנרגיה ושורפת שומן במנוחה.

    העניין הוא שאני פשוט אין לי תיאבון, לא מצליח לאכול, ואני מפחד שלא רק שאני לא יוריד את הכרס, אלא המסה היפה שבניתי גם תרד.

    >"המידע שאתה מחזיק זה מידע מוטעה מהיסוד שאין לו כל ביסוס פיזיולוגי לכן הייתי ממליץ לשנות פאזה"
    אני אשמח לשמוע על מה אתה מבסס את המידע שיש לך. את הידע שיש לי על תזונה ואימון קיבלתי בקורס ממדריך בשם ג'ניה

     
  6. 66,963 נק' מוניטין
    0
    Mike

    Mike מנהל אתר | לשעבר Moshe מנהל

    Mike
    מנהל
    הצטרף:
    ‏30/7/08
    הודעות:
    84,778
    לייקים:
    9,292
    מין:
    זכר
    הצגתי לך קישור עם מחקרים. לא טרחת אפילו לפתוח או להקשיב לפודקסט או לחלקים רלוונטים ממנו. אני חושב שאתה צריך לשלוח הודעה לג'ניה והוא יענה לך על השאלות.
     
  7. 0 נק' מוניטין
    0
    tomcoh

    tomcoh משתמש מתחיל

    tomcoh
    הצטרף:
    ‏3/5/18
    הודעות:
    4
    לייקים:
    0
    מין:
    זכר
    אשמח אם תמחק את המשתמש שלי והפוסט הנ"ל מהאתר. תודה והמשך שבוע טוב :)
     

אהבת? שתף את העמוד עם חבריך!

טוען...